søndag 26. august 2012

Ditten og datten og treigstarta!

Hei igjen! Her har det blitt en veeeldig treig start på blogginga, men jeg skal legge ut litt mer innlegg og bilder så snart jeg har lært hvordan man legger inn bilder som ikke kan kopieres av andre;) Ellers har jeg tenkt en hel del på hva jeg skal skrive, og ikke minst HVORDAN jeg skal skrive det. Den siste uka har bestått i jobbing, trening og power- naps (som jeg prøver å venne til denne kroppen med lakenskrekk på kveldstid og zombie- tilstander på dagtid). Jeg har begynt å trappe opp treningen litt nå som det har gått bedre og bedre hos kiropraktoren, så jeg merker godt at jeg har "brukt meg" litt mer nå. I slutten av april fikk jeg en kraftig låsning i bekkenet samtidig som en gammel prolaps holdt på å blusse opp (ble nok litt overivrig i treningen), så jeg har måttet ta treningen en del roligere frem til nå. Etter at jeg tok pause fra Taekwon- Do for ca 2 år siden, ble latmannslivet (eller var det nyforelskelsesstadiet?;) ) et faktum. Jeg fikk dørstokkmila slengt hardt og brutalt i fjeset januar i år. Buksene ville ikke la seg lukke. Det var jo helt naturlig å bli forbanna på vaskemaskinen. Long story short: Jeg ble medlem i Bakken Helse (www.bakkenhelse.no), fikk kjæresten til å dra meg dit, jeg så på alt utstyret med stor forskrekkelse og hadde mest lyst til å dra hjem. Etter en del bannskap (samboeren har vel også fått litt småkjeft imellom repetisjonene for å være en slavedriver), svette, smerter både her og der, og ikke minst litt forandringer i kostholdet, så raste jeg fort ned igjen. Løkka jeg har en samboer som er glad i å trene og som har mekket ihop treningsprogrammer til meg. Snille du! Vel, nok om det, kan ikke ha for mye kliss her.

Jeg kom til å tenke over hvor LITE sykdom det har vært her i huset de siste året. Barna har nesten ikke vært syke i det hele tatt!! Dette er det første året siden barna ble født (7-8 år siden) at vi har hatt så lite "hverdagssykdommer" - kjempeluksus!! Kun hjertesykdom, diabetes og hørselstap å bekymre seg for;) Det har også gått 10 mnd siden siste sykehusinnleggelse for eldstemor, og takk og lov for det! Det var en episode som har satt skikkelige spor i meg. Mer om hvordan det er å være forelder til et barn med utfordrende kroniske sykdommer senere! Håper alle har en fin søndag og er klar for å ta fatt på en ny arbeidsuke:) I morgen kommer mine to håpefulle på mammauke, og vi skal pynte skolebøkene deres med bokpapir og klistremerker- blir stas!

So long, but hopefully not too long..

LaBolma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar