lørdag 15. mars 2014

Sponsor på besøk, nytt fotoshootbilde og en pinlig dietthendelse!

Hei alle dere som er nattugler som meg, eller et "God morgen" til dere som leser dette på morgenkvisten!:)
Jeg har hatt en fin lørdag med poseringstrening på Kaliber, etterfulgt av en kinodate med barna. Vi var på filmen Doktor Proktors prompepulver. En morsom film:)



Jeg synes det er like artig å se på barnefilmer som voksenfilmer på kino, og tegne/ animasjonsfilmer i 3D er jo bare kjempegøy! Gleder meg spesielt til Rio 2 kommer på kino, da skal mutter`n sitte god plassert med 3D brillene på- med eller uten barna;)  Vi har et belønningssystem hjemme hos oss der barna får et smilefjes tegnet på ukeplantavla vår for hver gang/ dag de gjør lesepose/ lesetrening. Når barna har fått minst 5 smilefjes hver, får de en belønning for det. Denne uken ble altså belønningen kino med masse søtsaker i Trondheim. Stas!

Ellers så fikk jeg en stor og flott levering på døra i går. En av sponsorene mine, Reint Logisk, kom med masse frisk frukt og grønt!

Fin fredagspresang, ikke sant?

Nå har jeg ikke fått smakt på alt enda, men det jeg har spist hittil har smakt kjempegodt! Spesielt agurken var god. Ofte får man en tørr og smakløs agurk med seg hjem fra butikken, men denne var både vassete og syrlig, åh, sånt er luksus for meg!! Jeg ser med glede på å motta friske og ferske varer fremover også, selv om jeg sikkert blir nødt til å handle litt på butikken også hvis jeg går tomt for noe. Jeg er så glad for at jeg er så glad i slike matvarer!:)

Gladhet liker vi, og det skal jammen ikke mye til for å glede meg for tiden heller. Når det er sagt, så skal det heller ikke mye til før jeg blir litt sånn "Bethzilla". Egentlig er det pinlig å fortelle om det, men here it goes. Mot kveldingen i går var jeg veldig sliten, og veldig trett. Det har gått alt for lenge mellom måltidene, så jeg virkelig MÅTTE ha meg kveldsmat, og jeg SKULLE ha bl.a røkt laks og egg. To egg i kjelen, satte på kjøkkenuret. Kjente at både lyder og andre medlemmer i huset bare kunne holde litt avstand, for på dette tidspunktet kan det meste trigge til en svart sky over hodet. Så sprakk det ene egget. Jeg skulle ha HELE egg, så jeg tok oppi et egg til. Ingen tid å miste. Kjente jeg bare begynte å irritere meg over alt mulig imens jeg tok frem røkelaksen og ruccolasalaten. Endelig var eggene ferdige, og litt smårafsete klarte jeg å krønsje det ene egget imens jeg plukket av skallet. og jeg som skulle ha HELE egg!! Og det var nok det som fikk plommen til å flyte over, i dobbelt mening. 
Kjæresten hold på å lage seg middag i dette tidsrommet også, og han hadde nok allerede 30 minutter tidligere luktet (eller hørt) lunta, så han var så anonym og usynlig som han kunne, stakkar, og sa igrunnen fint lite. Av hensyn til 4 små ører like ved, så foregikk min kamp mot hypoglykemi rimelig innafor kroppens magre vegger, men bare nesten (det ble nok noen ufine banneord mot kjøkkenvekta som slår seg av i tide og utide imens jeg veier maten min også) Jeg tok det krønsja egget og hadde lyst til å kaste det rett i veggen som en barnslig liten unge, men hadde et ørlite snev igjen av blodsukkernivå til å rette blikket mot søppelskapet. For egget, det skulle kastes, helst hardt i søppelbøtta også! Og der, da jeg åpnet døra til søppelbøtta, var søppelposen SOM VANLIG overfylt fra før. 
Jeg ble forbanna på meg selv for å ikke hadde tømt søpla tidligere på dagen, og forbanna på kjæresten, for at han heller ikke hadde gjort det. Dermed siktet jeg med et halvslitent blikk mot søppelbøtta, og slengte det ødelagte, halvflytende egget ivei. Den overfylte søppelposen traff jeg bare halvveis naturligvis. Da var det bare å begynne å tørke opp eggeplomme fra gulvet. Med det fikk jeg ut litt damp, og ettet det, litt sånn halvflau over meg selv, så fikk jeg i meg mat, og klarte å tenke litt på sol og blå himmel igjen. 
Så det var ukens uperfekte hverdagsøyeblikk;) 



Og i dag fikk jeg nok et bilde fra fotoshooten jeg nylig hadde med fotograf John Andre Aasen : 


Jeg liker den litt tøffe stilen som John Andre Aasen får fram med etterbehandlingen av sine bilder!
Gleder meg allerede til neste shoot med ham!

*** Følg meg gjerne på instagram: "kettlebolma" ***


Hadde jo helt glemt at jeg skulle poste mine favoritter på spillelista når jeg trener, men det skal komme snart det også altså;)

Ønsker dere en fin søndag!

Elisabeth










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar