lørdag 8. mars 2014

Matglad covergirl med diettsprekk!:)

Heisann! Idag har jeg vært på Kaliber på poseringstrening igjen, etterfulgt av en formsjekk hos min flinke coach Gunnar Strand Jacobsen. Og Gunnar var veldig fornøyd da jeg visstnok er i god rute og er konkurranseklar allerede!!:) Så for at jeg ikke skal begynne å miste muskelmasse, så skal jeg også neste uke ha en høykarbodag, samt en spisedag idag, juhuu!:) Magesekken er for øyeblikket sprengt med innhold av yoghurtnøtter, speltlompe, brunost, litt sjokolade og brødskive med hvitost og kaviar! Som vanlig er det en større mengde vanlig mat som frister mer enn søtsaker på spisedager for min del. Senere ikveld skal jeg og kjæresten spise middag SAMMEN! Ofte så spiser jeg og kjæresten til forskjellige tider da vi har litt forskjellige dagrytmer osv, og ikke minst så spiser jeg fra egne kjeler/ panner da jeg må veie opp nøyaktig mengder mat jeg skal spise. Eneste utskeielsen på middagen ikveld blir at kylingfiletene skal vendes i en slik chili crispy chicken blanding, det skal bli saker!

Noe av tingene i dagens cheat- meal! Speltlompe med brunost varmet i mikroen er bare rådigg!!:) 
1 skive av denne brunosten inneholder ca 50 kalorier, så det er mye i en liten, flat skive for den som er på diett;)



Og så hadde jeg min første diettsprekk forrige uke, den dagen jeg egentlig hadde en høykarbodag. Jeg jobber som tilkallingsvikar på barnehager, og denne dagen var det smøremåltid der...Nystekte, grove rundstykker og diverse pålegg...Fristelsen ble for stor, så jeg spiste 4 halve rundstykker med smør, hvitost, kaviar, leverpostei, makrell og majones! Det var ikke akkurat den verste sprekken man kan ha, men det var jo en sprekk alikevel. Masse ekstra kalorier ble det! Heldigvis hadde jeg noen måltider igjen resten av dagen, så jeg fikk kuttet ut en del karbs på disse måltidene slik at jeg nesten holdt meg innafor på kalorimengdene. Jøjemeg, tenker du kanskje. Ja sånne ting har man å holde på med på konkurransediett;)



Nå er det ikke en måned igjen en gang før det braker løs på scenen i Sandefjord, og ting har til nå gått mye enklere enn jeg hadde trodd før jeg begynte for fullt igjen med dietten på nyåret!:) Jeg merker selvfølgelig at jeg har mindre energi, og føler ikke jeg har det store trøkket på treningene lenger, men det er jo helt normalt så nærme konkurransen. Motivasjonen for å ha seg på trening er ikke alltid til stede, men jeg kommer meg gjennom det. Det begynner å stoppe opp med økningen på vektene også nå, naturlig nok.

Jeg merker at humøret er varierende, men verst er det nok for hukommelsen som bare blir verre og verre;) Nå skal jeg ikke skryte på meg å være noe sterk i matematikk, men det begynner å bli ille når man må begynne å bruke fingrene til hjelp på de enkleste regnestykker også, hehe! Ellers har jeg i flere tilfeller gått fra stekeplater ved matlaging, og kokt tørr ei grønnsakssuppe...Anskaffelse av komfyrvakt neste..?

Her er forresten et formbilde for 3 uker siden, etter at jeg hadde vært på Kaliber på prøve- spraytanning! Jeg elsker utviklingen som overkroppen min har hatt, og med et lass spraytan attpåtil, så kom jo konturene veldig godt frem!:) Gleder meg så inni hampen til å stå på scenen nå!!:)


Det er mange som ser for seg et noe kjedelig kosthold når man hører ordet diett eller konkurransediett. Min coach Gunnar har kostholdsplaner som tilgangs er "menneskelige", både for hvermannsen og fitnessutøverne han coacher! Derfor skal dere få se bilder av noe av maten jeg har spist etter at jeg fikk kostholdsplanen med Gunnar på mai i fjor:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noen som fortsatt mener at dietter er kjedelige?;)

Har du en stund tenkt å kontakte noen for å få hjelp til trening og kosthold, så vil jeg virkelig anbefale Gunnar Strand Jacobsen! Han driver med online veiledning også, så du får den oppfølgingen du trenger gjennom blant annet epost!:) Jeg må også nevne at alle vi som har Gunnar som PT/ coach, er samlet i en lukket gruppe på facebook, der vi imellom kan dele forskjellige mattips og treningstips, spørre andre i samme situasjon om ting som man lurer på med disse tingene osv. Jeg har blitt kjent med noen fantstiske mennesker der som står beinhardt på for å nå sine mål og for å få bedret helsen sin- med hjelp av Gunnars program! De fleste er helt vanlige mennesker, både unge og voksne, og noen av oss har tatt steget enda lengre og trent oss opp til fitnessutøvere. Nå er det opp til hver enkelt hvor langt man vil gå med både treningsplan og diett- man stopper når man føler man har nådd sitt mål:) The Gunnar, som vi også kaller ham, er også tilgjengelig på denne gruppen, så man kan stille ham eventuelle spørsmål der også.

Ta en titt på siden hans på facebook: Online PT Gunnar Strand Jacobsen eller følg ham på instagram: "coachgunnar", for å se bilder av noen av kundene han har hjulpet til en bedre hverdag:)

Følg meg gjerne på instagram også: "kettlebolma" :)




Ellers har jeg vært på nok en fotoshoot, denne gangen med dyktige og kreative fotograf John Andre Aasen og fått noen supertøffe bilder! Jeg har vært hos ham tidligere også, og denne gangen ble det skikkelig sporty bilder! Billder fra shooten kommer snart! Jeg er også så heldig at jeg har fått æren av å være "Covergirl" på siden hans på facebook:

Stilig, ikke sant?:)

Dere får ha en riktig fin kveld, forhåpentligvis med lørdagsgodter i skåla og masse god mat i magen!

Elisabeth






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar